Nordic Water Products AB utvecklar, tillverkar och levererar maskiner och utrustning för vatten- och avloppsvattenrening. Vi har många års erfarenhet och är världsledande inom våra specialområden med DynaSand kontinuerliga sandfilter, Johnson lamellseparator, DynaDisc skivfilter, Meva fingaller, Zickert slamskrapor samt Sobye bandfilter. Vi erbjuder såväl enskilda maskinkomponenter som integrerade system och lösningar. Vi har huvudkontor i Göteborg samt kontor och serviceenheter i Stockholm, Mariestad, Klippan och Fjärås. Våra produkter säljs över hela världen genom ett nätverk av representanter och återförsäljare. Nordic Water omsätter ca 600 miljoner SEK och har ca 200 anställda. För mer information om företaget se: www.nordicwater.com

Projekledare / Produktionstekniker

Vår vision - Rent vatten för alla! 

Många tar rent vatten för givet och tror att det finns i obegränsade mängder. Så är det tyvärr inte. Globalt sett är rent vatten en bristvara. Men det behöver det inte vara. Om vi tar hand om det vatten vi har på bästa tänkbara sätt, så får vi det att räcka till alla. Vi är stolta över att göra skillnad för miljön, vårt mål är att leverera hållbara ansvarsfulla produkter utan att äventyra framtida generationer.

Vill du vara med och bidra till en renare värld? Vi söker nu en projekledare / produktionstekniker – Mariestad.

Nordic Water är ett renodlat ingenjörsföretag med passion för att utveckla originalidéer och tekniska lösningar som revolutionerar vår bransch. Vi erbjuder en tjänst som lämnar stort utrymme för eget ansvar och med mycket goda utvecklingsmöjligheter. Företaget har en tydlig projektmodell som med finess anpassas för det unika kundprojektet. Nordic Water är ett stolt bolag med en öppen och dynamisk arbetsplats och många trevliga kollegor som alla bidrar till en bättre värld. 

Sedan februari 2021 är vi även en del utav Sulzer AG och du kan vara med och bidra till att skapa synergier och möjligheter tillsammans med vår nya ägare. 

Ansvarsområden och arbetsuppgifter 

Du kommer att ingå i företagets projektgrupp och ansvara för kundorderprojekt för produktområde Screening samt projektleda uppstart av nya underleverantörer. Som projektledare för våra kundorders hanterar du flera projekt samtidigt av varierande storlek och omfattning. 

Du kommer att arbeta självständigt med många kontaktytor, både mot kunder, leverantörer och internt. Du är huvudansvarig i dina projekt från det att du tar över projektet från säljavdelningen tills att det är utlevererat och installerat, då du lämnar över till serviceavdelningen. Du kommer även att ansvara för produktgrupp Mevas produktkonfiguratorer, som hjälper oss att skapa våra produktstrukturer för alla produktkombinationer vi kan åstadkomma. 

I arbetet ingår även att ta fram produktkalkyler för detta sortiment. 

Till dina viktigaste arbetsuppgifter hör:
 

  • Ansvara för våra produktkonfiguratorer genom att hålla dem uppdaterade vid produktförändringar
  • Leda, planera och ansvara för uppstart av tillverkning hos nya underleverantörer 
  • Leda, planera och ansvara för kundorderprojekt i samarbete med försäljare, konstruktörer, inköpare och produktionsansvariga
  • Sköta all orderadministration och kontakt gentemot kund
  • Bearbeta teknisk information 
  • Övervaka uppstart och överlämnande av utrustning till kund
  • Ansvara för ekonomin i projekten, såsom att säkerställa projektbudget
  • Förebygga och hantera risker i projekten
  • Deltaga och driva egna interna förbättringsprojekt
  • Orderregistrering, planering och inköp mot underleverantörer

Din profil 

Vi söker dig som har teknisk utbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenheter. Det krävs goda kunskaper i tillverkning inom verkstadsindustrin. Erfarenhet av konstruktion, logistikuppgifter samt inköp av tekniska komponenter är också meriterande. 

Du är en noggrann person med en positiv inställning och förmåga att självständigt ta ansvar för, och lösa komplexa uppgifter. Du måste ha en förmåga att kunna hantera många order samtidigt. Vi ser det som självklart att du har god samarbetsförmåga samt att du är beslutsam och tar uppgifter till avslut. För att lyckas i denna tjänst bör du ha god erfarenhet av Microsoft Office-programmen samt behärska engelska flytande i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ERP-systemet Pyramid samt har förståelse för 3D-baserad CAD. 

Grunden i vår verksamhet är våra kärnvärden W.E.T. – Winning Spirit, Engagement, Teamwork, och vi lever som vi lär. 

Placeringsort: Mariestad 

Kontakt 

För frågor om tjänsten kontakta Director Operations Niklas Brandmyr tel +46 706-49 80 87. Urval sker löpande. Välkommen med din ansökan snarast, dock senast 16 maj.  

LIKNANDE JOBB

Projektledare


Mer info
& Ansökan
Sverige, Västra Götalands län, Göteborg

Projektledare Mobila...


Mer info
& Ansökan
Sverige, Stockholms län, Stockholm

Projektledare


Mer info
& Ansökan
Sverige, Skåne län, Malmö

Projektledare


Mer info
& Ansökan
Sverige

Projektledare till R&D...


Mer info
& Ansökan
Sverige, Västra Götalands län, Göteborg

Teknisk projektledare...


Mer info
& Ansökan
Sverige, Hallands län, Halmstad